CHARAKTERYSTYKA:
Sprzęgło mimośrodowe INKOMA typ PK służy do przenoszenia momentów obrotowych pomiędzy wałami o równoległych lecz przesuniętych promieniowo osiach.
Własności:
- jest synchroniczne, tzn. napęd i człon napędzany pracują synchronicznie (wiernokątnie - bez przemieszczeń kątowych) niezależnie od przesunięcia promieniowego osi,
- jest całkowicie dynamicznie zrównoważone, tłumi i kompensuje wszelkie zewnętrzne drgania (wibracje) promieniowe,
- przenosi jedynie moment obrotowy nie obciążając dodatkowo łożysk wałów,
- wymaga niewielkiej przestrzeni zabudowy, w porównaniu do możliwych przesunięć promieniowych wałów,
- może przenosić moment zarówno wtedy gdy osie są nieruchome, jak i wówczas gdy odległość między nimi zmienia się w sposób ciągły i bezstopniowo w dopuszczalnym zakresie podczas pracy urządzenia.
PARAMETRY:
Dopuszczalny zakres pracy: 23,5 ÷ 152 mm
Minimalne wymagane przemieszczenia wałów: 5,5 ÷ 40 mm
Dopuszczalny przenoszony moment obrotowy: 34 ÷ 73 000 Nm
Uwaga:
Podane powyżej parametry są uzależnione od wielkości i wykonania sprzęgła.
Sprzęgła typ PK w standardzie są wykonywane w następujących konfiguracjach:
A1 = wykonanie podstawowe:
Obie tarcze zewnętrzne posiadają owiercenie do mocowania do przeciwkołnierzy. Ilość otworów mocujących na średnicy podziałowej C dla sprzęgła posiadającego: 3 łączniki = 3 x120° 4 łączniki = 4 x 90° 5 łączników = 5 x 72° 6 łączników = 6 x 60° A2 = wykonanie z piastami: Obie tarcze zewnętrzne posiadają obrobione piasty. A3 = wykonanie podstawowe z dodatkowymi pierścieniami zaciskowymi:< Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w kołnierze z pierścieniami zaciskowymi, za pomocą których sprzęgło jest mocowane na wale. Szczegóły dotyczące kołnierzy z pierścieniami zaciskowymi A4 = wykonanie z przeciwkołnierzami: Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w przeciwkołnierze z piastami, umożliwiającymi montaż sprzęgła na wale. Szczegóły dotyczące przeciwkołnierzy A7 = wykonanie z dzieloną piastą: Piasta w wykonaniu połówkowym - jedna część stała, druga ruchoma do mocowania sprzęgła na wale. Wykonanie to nie wymaga odsuwania od siebie podczas montażu wałów napędowego i napędzanego. Możliwe kombinacje: Sprzęgło może być wykonane w kombinacji z różnymi przyłączeniami np. A1/A2 tzn. jedna strona z owierconą tarczą, druga z obrobioną piastą. Kombinacje mogą być dowolne np. A3/A4, A1/A4, itd. Wykonania specjalne: Poza wykonaniami standardowymi na życzenie klienta możliwe są również wykonania specjalne, np. tarcza zewnętrzna wykonana jako koło łańcuchowe, koło zębate, czop itd. Pozycja tarczy środkowej: Przykład: NA 74.36.70/3 Przemieszczenie Y=20 mm, L1=36 mm
|
|
|
|
|
|
|
|