Sprzęgło mimośrodowe INKOMA typ PK

Sprzęgło mimośrodowe INKOMA typ PK

CHARAKTERYSTYKA:
Sprzęgło mimośrodowe INKOMA typ PK służy do przenoszenia momentów obrotowych pomiędzy wałami o równoległych lecz przesuniętych promieniowo osiach.
Własności:
- jest synchroniczne, tzn. napęd i człon napędzany pracują synchronicznie (wiernokątnie - bez przemieszczeń kątowych) niezależnie od przesunięcia promieniowego osi,
- jest całkowicie dynamicznie zrównoważone, tłumi i kompensuje wszelkie zewnętrzne drgania (wibracje) promieniowe,
- przenosi jedynie moment obrotowy nie obciążając dodatkowo łożysk wałów,
- wymaga niewielkiej przestrzeni zabudowy, w porównaniu do możliwych przesunięć promieniowych wałów,
- może przenosić moment zarówno wtedy gdy osie są nieruchome, jak i wówczas gdy odległość między nimi zmienia się w sposób ciągły i bezstopniowo w dopuszczalnym zakresie podczas pracy urządzenia.

PARAMETRY:
Dopuszczalny zakres pracy: 23,5 ÷ 152 mm
Minimalne wymagane przemieszczenia wałów: 5,5 ÷ 40 mm
Dopuszczalny przenoszony moment obrotowy: 34 ÷ 73 000 Nm

Uwaga:
Podane powyżej parametry są uzależnione od wielkości i wykonania sprzęgła.

Sprzęgła typ PK w standardzie są wykonywane w następujących konfiguracjach:

A1 = wykonanie podstawowe:

Obie tarcze zewnętrzne posiadają owiercenie do mocowania do przeciwkołnierzy.
Ilość otworów mocujących na średnicy podziałowej C dla sprzęgła posiadającego:
3 łączniki          = 3 x120°
4 łączniki          = 4 x 90°
5 łączników       = 5 x 72°
6 łączników       = 6 x 60°
A2 = wykonanie z piastami:
Obie tarcze zewnętrzne posiadają obrobione piasty. 
A3 = wykonanie podstawowe z dodatkowymi pierścieniami zaciskowymi:<
Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w kołnierze z pierścieniami zaciskowymi, za pomocą których sprzęgło jest mocowane na wale.
Szczegóły dotyczące kołnierzy z pierścieniami zaciskowymi
A4 = wykonanie z przeciwkołnierzami:
Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w przeciwkołnierze z piastami, umożliwiającymi montaż sprzęgła na wale.
Szczegóły dotyczące przeciwkołnierzy
A7 = wykonanie z dzieloną piastą:
Piasta w wykonaniu połówkowym - jedna część stała, druga ruchoma do mocowania sprzęgła na wale. Wykonanie to nie  wymaga odsuwania od siebie podczas montażu wałów napędowego i napędzanego.
Możliwe kombinacje:
Sprzęgło może być wykonane w kombinacji z różnymi przyłączeniami np. A1/A2 tzn. jedna strona z owierconą tarczą, druga z obrobioną piastą.
Kombinacje mogą być dowolne np. A3/A4, A1/A4, itd.
Wykonania specjalne:
Poza wykonaniami standardowymi na życzenie klienta możliwe są również wykonania specjalne, np. tarcza zewnętrzna wykonana jako koło łańcuchowe, koło zębate, czop itd.
Pozycja tarczy środkowej:
Przykład: NA 74.36.70/3            Przemieszczenie Y=20 mm, L1=36 mm

   
   
     
POWRÓT DO LISTY

Siedziba firmy
71-371 Pilchowo, ul. Okocimska 26
NIP: 851-001-75-06, REGON: 810059495

Biuro
ul. Żołnierska 7, 71-210 Szczecin
Tel.: +48 91 423 70 20, +48 91 423 70 21, Fax: +48 91 423 70 19, E-mail: info@grim.pl


Niniejsza strona używa plików Cookies i innych technologii. Korzystając dalej z serwisu, wyrażasz zgodę na politykę Prywatności i plików Cookies.