CHARAKTERYSTYKA:
Sprzęgło mimośrodowe INKOMA typ LFK Lineflex - do przenoszenia momentów obrotowych pomiędzy wałami o równoległych lecz przesuniętych promieniowo osiach.
Własności:
- jest synchroniczne, tzn. napęd i człon napędzany pracują synchronicznie (wiernokątnie - bez przemieszczeń kątowych) niezależnie od przesunięcia promieniowego osi,
- mogą łączyć wały przesunięte promieniowo w dopuszczalnym zakresie pracy danego rozmiaru sprzęgła, przy czym dla tego typu sprzęgła dopuszczalne jest również zerowe przemieszczenie wałów,
- przenosi jedynie moment obrotowy - żadne siły nie działają na łożysko wału.
- może przenosić moment zarówno wtedy gdy osie są nieruchome, jak i gdy odległość między nimi zmienia się w sposób ciągły i bezstopniowo w dopuszczalnym zakresie podczas pracy urządzenia.
PARAMETRY:
Dopuszczalne przemieszczenie przestrzenne: 2 ÷ 13 mm
Dopuszczalne odchylenie kątowe: 0,2 ÷ 0,6°
Dopuszczalny przenoszony moment obrotowy: 70 ÷ 81 060 Nm
Uwaga:
Podane powyżej parametry są uzależnione od wielkości i wykonania sprzęgła.
Sprzęgła Lineflex typ LFK w standardzie są wykonywane w następujących konfiguracjach:
A1 = wykonanie podstawowe: Obie tarcze zewnętrzne posiadają otwory gwintowane do mocowania do przeciwkołnierzy. A2 = wykonanie z piastami: Obie tarcze zewnętrzne posiadają obrobione, skierowane na zewnątrz piasty. A3 = wykonanie z piastami (pierścieniami) zaciskowymi: Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w piasty (pierścienie) zaciskowe, za pomocą których sprzęgło jest mocowane na wale. A4 = wykonanie z przeciwkołnierzami: Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w przeciwkołnierze z piastami, umożliwiającymi montaż sprzęgła na wale. A5 = wykonanie z piastą zaciskową skierowaną do wewnątrz: Obie tarcze zewnętrzne posiadają obrobione, skierowane do wewnątrz piasty. Długość zabudowy tego wykonania odpowiada długości wykonania A1 - A1. A6 = wykonanie z przeciwkołnierzami i jedną z piast skierowaną do wewnątrz: Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w przeciwkołnierze z piastami skierowanymi do wewnątrz. A7 = wykonanie z dzieloną piastą: Piasta w wykonaniu połówkowym - jedna część stała, druga ruchoma do mocowania sprzęgła na wale napędzanym. Wykonanie to nie wymaga odsuwania od siebie podczas montażu wałów napędowego i napędzanego. Możliwe kombinacje: Sprzęgło może być wykonane z różnymi przyłączeniami np. A1/A2 tzn. jedna strona z owierconą tarczą, druga z obrobioną piastą. Kombinacje mogą być dowolne np. A3/A4, A1/A4, A2/A3 itd. Wykonania specjalne: Poza wykonaniami standardowymi na życzenie klienta możliwe są również wykonania specjalne, np. tarcza zewnętrzna wykonana jako koło łańcuchowe, koło zębate, czop itd. Wskazówki do montażu i pracy sprzęgła: Łączone wały muszą mieć równoległe osie. Jeżeli nierównoległość może przekroczyć podany dopuszczalny błąd nierównoległości - zalecane jest zastosowanie sprzęgła INKOMA typ Inkoflex. Nachylenie wałów względem siebie powoduje obciążenia krawędziowe łożysk i prowadzi do przedwczesnego zużycia i awarii.
|
|
|