Sprzęgło mimośrodowe INKOMA Lineflex typ LFK

Sprzęgło mimośrodowe INKOMA Lineflex typ LFK

CHARAKTERYSTYKA:
Sprzęgło mimośrodowe INKOMA typ LFK Lineflex - do przenoszenia momentów obrotowych pomiędzy wałami o równoległych lecz przesuniętych promieniowo osiach.
Własności:
- jest synchroniczne, tzn. napęd i człon napędzany pracują synchronicznie (wiernokątnie - bez przemieszczeń kątowych) niezależnie od przesunięcia promieniowego osi,
- mogą łączyć wały przesunięte promieniowo w dopuszczalnym zakresie pracy danego rozmiaru sprzęgła, przy czym dla tego typu sprzęgła dopuszczalne jest również zerowe przemieszczenie wałów,
- przenosi jedynie moment obrotowy - żadne siły nie działają na łożysko wału.
- może przenosić moment zarówno wtedy gdy osie są nieruchome, jak i gdy odległość między nimi zmienia się w sposób ciągły i bezstopniowo w dopuszczalnym zakresie podczas pracy urządzenia.

PARAMETRY:
Dopuszczalne przemieszczenie przestrzenne: 2 ÷ 13 mm
Dopuszczalne odchylenie kątowe: 0,2 ÷ 0,6°
Dopuszczalny przenoszony moment obrotowy: 70 ÷ 81 060 Nm

Uwaga:
Podane powyżej parametry są uzależnione od wielkości i wykonania sprzęgła.

 Sprzęgła Lineflex typ LFK w standardzie są wykonywane w następujących konfiguracjach:

A1 = wykonanie podstawowe:
Obie tarcze zewnętrzne posiadają otwory gwintowane do mocowania do przeciwkołnierzy.
A2 = wykonanie z piastami:
Obie tarcze zewnętrzne posiadają obrobione, skierowane na zewnątrz piasty.
A3 = wykonanie z piastami (pierścieniami) zaciskowymi:
Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w piasty (pierścienie) zaciskowe, za pomocą których sprzęgło jest mocowane na wale.
A4 = wykonanie z przeciwkołnierzami:
Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w przeciwkołnierze z piastami, umożliwiającymi montaż sprzęgła na wale.
A5 = wykonanie z piastą zaciskową skierowaną do wewnątrz:
Obie tarcze zewnętrzne posiadają obrobione, skierowane do wewnątrz piasty.
Długość zabudowy tego wykonania odpowiada długości wykonania A1 - A1.
A6 = wykonanie z przeciwkołnierzami i jedną z piast skierowaną do wewnątrz:
Wykonanie podstawowe A1 dodatkowo wyposażone w przeciwkołnierze z piastami skierowanymi do wewnątrz.
A7 = wykonanie z dzieloną piastą:
Piasta w wykonaniu połówkowym - jedna część stała, druga ruchoma do mocowania sprzęgła na wale napędzanym. Wykonanie to nie wymaga odsuwania od siebie podczas montażu wałów napędowego i napędzanego.
Możliwe kombinacje:
Sprzęgło może być wykonane z różnymi przyłączeniami np. A1/A2 tzn. jedna strona z owierconą tarczą, druga z obrobioną piastą.
Kombinacje mogą być dowolne np. A3/A4, A1/A4, A2/A3 itd.
Wykonania specjalne:
Poza wykonaniami standardowymi na życzenie klienta możliwe są również wykonania specjalne, np. tarcza zewnętrzna wykonana jako koło łańcuchowe, koło zębate, czop itd.
Wskazówki do montażu i pracy sprzęgła:
Łączone wały muszą mieć równoległe osie. Jeżeli nierównoległość może przekroczyć podany dopuszczalny błąd nierównoległości - zalecane jest zastosowanie sprzęgła INKOMA typ Inkoflex. Nachylenie wałów względem siebie powoduje obciążenia krawędziowe łożysk i prowadzi do przedwczesnego zużycia i awarii.

 
 
POWRÓT DO LISTY

Siedziba firmy
71-371 Pilchowo, ul. Okocimska 26
NIP: 851-001-75-06, REGON: 810059495

Biuro
ul. Żołnierska 7, 71-210 Szczecin
Tel.: +48 91 423 70 20, +48 91 423 70 21, Fax: +48 91 423 70 19, E-mail: info@grim.pl


Niniejsza strona używa plików Cookies i innych technologii. Korzystając dalej z serwisu, wyrażasz zgodę na politykę Prywatności i plików Cookies.