Przekładnie do układów siłowników INKOMA
CHARAKTERYSTYKA:
Przekładnia stożkowa INKOMA typ KL jest wyposażona w koła zębate stożkowe o zębach ewolwentowo-łukowych, co zapewnia jej bardzo dobrą sprawność i umożliwia przenoszenie bardzo dużych momentów obrotowych. Charakteryzuje się cichobieżną pracą bez drgań a symetryczna budowa umożliwia jej montaż nawet w przypadku niewielkiej przestrzeni zabudowy.
Godna uwagi jest innowacyjna opatentowana metoda, która w prosty sposób umożliwia ustawianie i regulację luzu bez konieczności demontażu przekładni. W normalnych warunkach pracy przekładnia INKOMA Typ KL nie wymaga dodatkowego smarowania, jedynie przy dużych prędkościach obrotowych i długich czasach pracy przewidziane jest okresowe smarowanie i odpowietrzanie.
Przekładnie kątowe INKOMA typ KG są przekładniami stożkowymi, rozmiarowo pasującymi do poszczególnych siłowników INKOMA typ HSG (równe wysokości osi, średnica wałka napędowego siłownika HSG pasuje do średnicy wału drążonego przekładki KG). Są one stosowane najczęściej wówczas, gdy np. wał silnika i wał ślimakowy siłownika są pod kątem 90 stopni. Przekładnie te są od strony napędu wyposażone w przelotowy wał drążony pasujący do poszczególnych siłowników. Zastosowanie dodatkowego wału przekształca je w zwykłe przekładnie kątowe. Dodatkowe nagwintowane otwory przyłączeniowe znacznie rozszerzają możliwości stosowania tych przekładni.